كتاب حماسه تلخ رونمايي شد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
كتاب حماسه تلخ رونمايي شد
نوشته شده در 12 دی 1389
بازدید : 31
نویسنده : مولوی
مراسم رونمايي از كتاب «حماسه تلخ» از انتشارات موسسه فرهنگي جام‌جم صبح امروز با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ساختمان روزنامه جام‌جم برگزار شد. اين كتاب به شرح وقايع پيش و پس از انتخابات رياست‌جمهوري سال 88 پرداخته است.

به گزارش جام جم آنلاين، دكتر سيد محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در مراسم رونمايي از كتاب حماسه تلخ با تشريح و تحليل وقايع سال گذشته كه از دو جهت حضور 40 ميليوني مردم پاي صندوق‌هاي راي و حوادث و وقايع پس از انتخابات، سالي مهم و ويژه براي كشور بود، گفت: با گذشت بيش از يك سال از آن وقايع لازم بود چنين كتاب‌هايي منتشر شود تا نسل‌هاي آينده با نيات و اهداف فتنه‌گران بيشتر آشنا شوند.

دكتر حسيني با تجليل از نويسنده كتاب و كساني كه به نحوي در انتشار اين كتاب ارزشمند همكاري داشتند، با بيان اين‌كه «حماسه تلخ» را مطالعه كرده است، اظهار كرد: اين كتاب روايتي جذاب و زيبا از وقايع ناگوار سال گذشته بود اما در نهايت قضاوت در مورد آن وقايع برعهده خواننده گذاشته شده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اين كتاب مضموني اقناعي دارد و افرادي كه به دور از غرض‌ورزي و منصفانه كتاب را مطالعه كنند، به مطالب ارزنده و مفيدي دست خواهند يافت.

به گفته حسيني، گرچه با يك كتاب نمي‌شود وقايع تلخ انتخابات سال گذشته را بيان كرد، اما نياز است تحليل‌هاي واقعي، درست و گوناگون درباره آن به نگارش در آيد.

وي خاطرنشان كرد: نگارش اين گونه كتاب‌ها و درج واقعيات در مورد حوادث رخ داده در انتخابات سال گذشته، درس‌هاي فراواني براي آحاد مردم بويژه آيندگان به دنبال خواهد داشت و آنها به راحتي مي‌توانند اين رويدادهاي مهم را مطالعه و در مورد آن قضاوت كنند.

دكتر حسيني با تشريح ويژگي‌هاي ديگر اين اثر گفت: در اين كتاب فضاي انتخابات سال گذشته به خوبي ترسيم و پرونده‌هاي جنجالي و سناريوهاي مختلفي چون ربوده شدن ترانه موسوي كه فتنه‌گران و حاميان‌شان از آن براي سياه‌نمايي كشور استفاده كرده بودند، تشريح شده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به اين كه تاكنون يكصد كتاب درباره حوادث پس از انتخابات در سال گذشته مجوز دريافت كرده و حدود 12 كتاب در اين مورد در روزهاي اخير رونمايي شده است، بر حمايت از نويسندگاني كه در اين مسير اقداماتي انجام داده‌اند، تاكيد كرد.

دكتر حسيني با بيان اين كه رهبر معظم انقلاب هم بر حمايت از نويسندگان و اهل قلم كه براي تشريح و تحليل حوادث سال گذشته كشور اقدام مي‌كنند، تاكيد دارند، خاطرنشان كرد: كتاب حماسه تلخ كتابي كاربردي است كه براي افكار عمومي مفيد و موثر خواهد بود.

دکتر حسيني تصريح کرد: وقتي فتنه فروکش مي‌کند. بيشتر نيازمند کتاب‌هايي از اين دست مي‌شويم تا افراد بنشينند و در فضايي آرم قضاوت کنند.

وزير ارشاد با اشاره به برخي کتب منتشره توسط موسسه جام‌جم گفت: از جام‌جم هم انتظار مي‌رود، آثاري کاربردي و موثر نظير کتاب «تداوم آفتاب»، «کژراهه» و ... منتشر نمايند.

وي همچنين تاکيد کرد: با فرصتي که براي نقد کتاب‌هايي نظير «حماسه تلخ» فراهم مي‌کنيد مي‌توانيد آنها را در چاپ‌هاي بعد لحاظ کنيد و اگر لازم به پاسخگويي بود پاسخ داده شود.

بيژن مقدم، مديرمسوول روزنامه جام‌جم نيز در مراسم رونمايي از كتاب حماسه تلخ، انتخابات سال گذشته را يكي از رخدادهاي بي‌نظير كشور ارزيابي كرد و گفت: كتاب حماسه تلخ روايتي از اين رخداد بي‌نظير است.

وي اين كتاب را كتابي روايي، جذاب و خواندني براي خوانندگان دانست و افزود: براي تدوين و چاپ اين كتاب بيش از 10 ماه فعاليت مستمر صورت گرفته است.

در ادامه مراسم امير سياح، نويسنده كتاب هم در سخناني با تاكيد بر اين كه اين كتاب واقعيت را به نسل آينده نشان مي‌دهد، گفت: سعي كرديم در كتاب حماسه تلخ با نگاهي بي‌طرفانه حوادث و وقايع سال گذشته كشور را تبيين كنيم تا خوانندگان تصويري روشن و واقعي از اتفاقات سال گذشته دريافت كنند.

مهدي فضائلي، مديرعامل موسسه سروش هم با اشاره كوتاهي به حوادث سال گذشته در كشور وقايع‌نگاري را در رويدادهاي مهم امري بديهي دانست و گفت: نبايد اجازه داد يكي از بهترين‌ فصل‌هاي تاريخ انقلاب از سوي برخي جريان‌هاي منحرف، تحريف شود.

فضائلي خاطرنشان كرد: در اين كتاب سعي شده با ادبيات منصفانه و واقع‌بينانه رويدادهاي قبل و پس از انتخابات سال 88 تا 22 بهمن همان سال بررسي و تبيين شود.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: